1. Op deze site worden cookies gebruikt. Door deze site te gebruiken accepteert u het het gebruik van deze cookies voor het goed functioneren van deze site. Lees meer.

Douchestrips vervangen

Discussie in 'Sanitair/badkamers' gestart door Caspert79, 13 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caspert79

Caspert79 Nieuwe klusser

Hallo allemaal,

Een paar douchestrips van mijn douchecabine zijn aan vervanging toe. De juiste (magneet)strips heb ik al gevonden, voor mijn type deur. Wel heb ik een vraag over het vervangen: waarmee kan ik het beste oude lijmresten verwijderen, en met welke lijm kan ik de strips vervolgens het beste bevestigen?
    Ik hoor het graag!
  2. tiho

tiho Actieve klusser

Lijm kun je met thinner meestal wel verwijderen. Ik weet alleen niet of kunststof er goed tegen kan. Waar is de cabine van gemaakt?

Zijn het originele strips? Zit er geen plaklaag op dan.
  3. Caspert79

Caspert79 Nieuwe klusser

De cabine is van glas dus dat zal wel goed zijn. De strips moeten nog binnen komen, dus dat zou best kunnen. Bedankt tot dusver!
  4. tiho

tiho Actieve klusser

Ff afwachten dan. En glas en thinner kan best.
  5. Ronald

Ronald Meester klusser Staff Member

wat is het merk van de cabine? want vaak worden die strips niet geplakt, en trek je ze er zo af.
    als het kalk is kan je ook een scherp mesje pakken, en afkrabben...
    pas op met thinner te werken in een douche,,, >> let op : siliconenkitnaden, plastic en rubbers,, en/of acryl douchebakken en baden! die smelten meteen en je krijgt het niet meer goed...
  6. Caspert79

Caspert79 Nieuwe klusser

Bedankt tot dusver. Ik heb de strips inmiddels binnen. De douchecabine en strips zijn van het merk Huppe. Zo te zien hebben ze geen plaklaag van zichzelf.
    Weet iemand waarmee ik de strips het beste kan lijmen?
  7. Ronald

normaal druk je ze er zo op, zonder lijm blijven ze dan klemmen....
    maar lukt dit niet met deze strips, dan had ik het geplakt met transparante siliconen-kit, eventueel een plakbandje (24 uur) om het op de plaats te houden.
    Het voordeel van de siliconen is dat hij waterdicht verlijmt wordt en ook niet rubber en of plastic aantast
  8. Caspert79

Caspert79 Nieuwe klusser

Hoi Ronald. Zou best kunnen wat je zegt, dat het zonder lijm kan. Ik zag alleen dat de oude strips waren verlijmd. Ik ga het zonder proberen en als dat niet lukt me siliconen kit. Thanx!
  9. Ronald

graag gedaan...
  10. Caspert79

Caspert79 Nieuwe klusser

De strips heb ik inmiddels vervangen, het ging inderdaad zonder lijm! Nogmaals bedankt.
  11. tiho

tiho Actieve klusser

Ze zitten in een profiel begrijp ik.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina