1. Op deze site worden cookies gebruikt. Door deze site te gebruiken accepteert u het het gebruik van deze cookies voor het goed functioneren van deze site. Lees meer.

afvoer van kraan weer in elkaar zetten

Discussie in 'Sanitair/badkamers' gestart door klusb, 6 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klusb

klusb Nieuwe klusser

Na een kleine verstopping in het afvoer heb ik deze opengehaald en het vuil eruit gehaald. Zo gezegt, zo gedaan.

Toen alles weer in elkaar zetten, dat gaat totaal niet goed! Want ik heb merende keren geprobeerd en steeds als ik denk, hij zit in elkaar, blijkt het laatste stuk toch niet te passen.

Kan iemand uitleggen hoe ik alles weer in elkaar zet?
  2. Ronald

Ronald Meester klusser Staff Member

Ik denk dat je bedoelt dat je een verstopte s-sifon had,
    maak even een foto er van dan zie ik het type of merk misschien , nu is het raden,,,
    er zijn zo veel mogelijkheden om een wastafel of gootsteen van een afvoer te voorzien.
  3. klusb

klusb Nieuwe klusser

Onderdelen

Alles is van de merk Viega

Bijgevoegde bestanden:

4. tiho

tiho Actieve klusser

De onderste foto, de platte rubber ring moet daar tussen de spoelbak en het deel dat bovenop ligt. Het deel dat daar onder ligt, hoort aan de onderkant van de spoelbak. Dat is foto 2. Nu kun je de schroef door het bovenste deel met de gaatjes in dat deel daaronder schroeven en bij elkaar vastschroeven.

Hier een plaatje, het rubber moet ook vanonder.

5. klusb

klusb Nieuwe klusser

Ik deed steeds de bovenste pijp door de gootsteen heen, en dan lukt het dus ook net niet.
    Nu dus de bovenste pijp aan de onderkant van de gootsteen vast gemaakt en dan lukt het wel.

1 rubbertje zit nog verkeerd waardoor hij een beetje droppelt, dus moet weer alles uit elkaar halen. maar dat komt morgen wel. De kraan loopt in iedergeval goed door.

Bedankt jongens!
  6. Ronald

Ronald Meester klusser Staff Member

ik heb even voor de zekerheid een paar nummer gezet in jouw foto:
    1 en twee samen door gat bovenin...
    dan het ronde ring 3 op het keramiek met 4 en dan 2 schroeven. (niet helemaal)
    eerst 5 in buis steken dan 6 dan sifon er onder (7)
    8 is waarschijnlijk nodig voor de aansluiting afvoer schroef afvoer vast,
    en draai 2 vast op plaats, dan 5 vastdraaien.

NB volgende keer kan je ook nog het "bakje" van de sifon afschroeven, zodat je dit niet helemaal hoeft te demonteren, en dus weer moet monteren....

Bijgevoegde bestanden:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina